KLEISIMO

Η Πολυπλοκότητα της Γραφής. Η παρέμβαση των Εκπαιδευτικών στην Τάξη.

Η ικανότητα της γραφής αποτελεί μία πολύπλοκη διαδικασία που σχετίζεται με την ανάπτυξη του παιδιού σε διάφορους τομείς. Παρά το ότι το ελληνικό σχολείο βασίζεται σε ένα νοησιαρχικό μοντέλο που αντιλαμβάνεται το παιδί ως μαθητή – λήπτη, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η γραφή είναι μία δημιουργική αλλά και πολύπλοκη διαδικασία που σχετίζεται με ένα μεγάλο κράμα δεξιοτήτων και λειτουργιών. Στόχος του δίωρου αυτού Webinar είναι να γνωρίσει ο/η εκπαιδευτικός τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να καθοδηγήσει και να εκπαιδεύσει το παιδί μέσα στη σχολική τάξη.

Ημέρα
Σάββατο, 19 Δεκεμβρίου 2020
‘Ωρα 10;00-12:30

Βιογραφικό Ομιλητή.
Μπαρμπαγιάννης Παναγιώτης,
Εργοθεραπευτής, MEd
Eμψύχωση Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού

Bio
Ο Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης ζει και εργάζεται στα Ιωάννινα. Οι βασικές του σπουδές σχετίζονται με την Εργοθεραπεία και την Παιδαγωγική Θεάτρου. Απόφοιτος του ΤΕΙ Αθήνας, εργάζεται ως μόνιμος εργοθεραπευτής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ ως εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού, συνδιαλέγεται με συμπεριληπτικές ομάδες παιδιών κι ενηλίκων. Το 2017 μαζί με τη συνάδερφο του Κάτια Μακρυκώστα, δημιούργησαν το πιστοποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων «Θεατρικό Παιχνίδι και Ειδική Αγωγή».

Το 2015 ξεκίνησε τις σπουδές του στο MSc ‘Θέατρο και Εκπαίδευση’ στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ το ίδιο έτος διέκοψε για λίγο, καθώς εντάχθηκε στο Studio Συγγραφής του Εθνικού Θεάτρου. Το 2018 εισήχθη στο MSc “Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών” κι αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με το Σχολή Θεάτρου Ορφέας και το Εργαστήρι Συστημικής Ψυχολογίας και Συστημικής.
Έχει διδάξει στο Aegean College στα προπτυχιακά τμήματα Εργοθεραπείας και Παιδαγωγικών, ενώ παράλληλα έχει συνεργαστεί ως εκπαιδευτής ενηλίκων με διάφορους ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς όπως το ΙΙΕΚ Όμηρος, το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης GoLearn, το ΙΙΕΚ Δέλτα 360, ο φορέας πιστοποίησης Unicert, τα κέντρα Δια…Λόγου Τέχνη, τον Πανελλήνιο Σύλλογο Βοηθών Εργοθεραπείας αλλά και το κέντρο ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιά.
Στα πλαίσια της συνεχούς εκπαίδευσης και ανάπτυξης, έχει παρακολουθήσει και ολοκληρώσει επιτυχώς το ‘Εργαστήρι Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού’, του Θεάτρου Ημέρας με Διευθυντή Σπουδών τον κ. Λάκη Κουρετζή, την ‘Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια’ του ΚΕΜΕΙΕΔΕ από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, την ‘Εκπαίδευση Εκπαιδευτών και Εθελοντών Φυλακών’ αλλά και την ‘Παροχή Εκπαίδευσης και Υποστήριξης στους Πρόσφυγες’ του Ανοιχτού Ελληνικού Πανεπιστημίου. Σχετικά με την ειδική αγωγή έχει παρακολουθήσεις βασικές εκπαιδεύσεις αξιολόγησης και παρέμβασης όπως η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, το Pecs, το TEACHH, η LEGO-based Therapy, το ΑθηνάΤεστ, την πιστοποίηση στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες κ.α.
Θεατρικά του έργα έχουν παρουσιαστεί σε Αθηναϊκές Σκηνές, σε συνεργασία με διάφορους σκηνοθέτες όπως η Γεωργία Μαυραγάνη, η Βάνα Πεφάνη, ο Κοραής Δαμάτης, ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης κ.α. Μέσα στα χρόνια έχει υπάρξει βοηθός σκηνοθέτη, ενώ το 2018 σκηνοθέτησε τη συμπεριληπτική ομάδα ‘Αχ, τι;’ όπου και πήρε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Scratch Night του Bob Theater Festival.
Από τις Εκδόσεις Βακχικόν κυκλοφορούν τα δύο του βιβλία:
– Ερυθρό, θεατρικό κείμενο για την ενδοοικογενειακή βία
– Δεν με Ξέρεις, αληθινά μικροδιηγήματα για ένα παιδί που διαμένει σε ίδρυμα ατόμων με αναπηρία (υποψήφιο για τα Public Book Awards 2018)
– Delete, κοινή έκδοση με τη Βάνα Πεφάνη δύο θεατρικών κειμένων με θέμα την κακοποίηση