Δραστηριότητες εγκεφαλικής οικοδόμισης για καλύτερη συναισθηματική ρύθμιση, κινητικές δεξιότητες και ενδυνάμωση του κορμού. - Κιβωτός Εξέλιξης

ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Δραστηριότητες εγκεφαλικής οικοδόμισης για καλύτερη συναισθηματική ρύθμιση, κινητικές δεξιότητες και ενδυνάμωση του κορμού.

 

Γράφει ο Ανδρόνικος Τρόπιος, Εργοθεραπευτής, επιστημονικός συνεργάτης Κιβωτού Εξέλιξης.

   Ένας από τους αγαπημένους  χαρακτήρες των παιδιών της Disney  ήταν ο Μπαλού η Αρκούδα από το Βιβλίο της Ζούγκλας. Παρατηρώντας τις κινήσεις του διαπιστώνεις πόσο πολύ βοηθάνε την λειτουργία του εγκεφάλου.

Πράγματι αυτό που συνειδητοποιείς ήταν πόσο σπουδαίο ήταν αυτό το είδος κίνησης και άσκησης για τον εγκέφαλο και για την ανάπτυξη αδρών κινητικών δεξιοτήτων που βοηθούν στην προσοχή και στην εστίαση.  Πολλές είναι οι φορές που η φύση μας διδάσκει μαθήματα γιατί μπορούμε να μοιραστούμε σπουδαίες κινήσεις των ζώων. Υιοθετώντας οι γονείς αυτές τις κινήσεις της φύσης μπορούν  να τις εφαρμόσουν στο σπίτι στα παιδιά τους, για να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους για ισορροπία και συντονισμό για την καλύτερη μάθηση στην τάξη. Εφόσον κάνουμε γιόγκα και crossfit στο γυμναστήριο, γιατί δεν μπορούν τα παιδιά μας να πάρουν τα ίδια οφέλη, αλλά με λίγο παραπάνω ενδιαφέρον;

Πριν ξεκινήσουμε, ας πούμε γιατί αυτές οι ασκήσεις είναι σημαντικές και πώς θα κάνουν τη διαφορά όταν το παιδί σας είναι στο σχολείο.

Ζωικές Στάσεις – Οφέλη Εγκεφάλου

Χτίζοντας τον εγκέφαλο για καλύτερη συναισθηματική ρύθμιση

Κάθε τύπος άσκησης είναι σπουδαίος για τον εγκέφαλο, αλλά επειδή η γνωστική ανάπτυξη σχετίζεται με την ομιλία, τη γλώσσα, την επίλυση προβλημάτων, την ανάγνωση και τη γραφή, οι στάσεις ζώων στοχεύουν ειδικούς τομείς ώστε να οργανώσουν τον εγκέφαλο και τον σώμα για την εκμάθηση αυτών των εννοιών με τον δάσκαλό τους και στο σπίτι. Είναι επίσης σπουδαίες για το φυσικό γραμματισμό και την εκτελεστική λειτουργία στον εγκέφαλο.

Ρύθμιση Συναισθημάτων

Έχετε πάει ποτέ στο γυμναστήριο για να εξαντλήσετε την αναστάτωση σας στο διάδρομο μετά από μια δύσκολη μέρα στη δουλειά, ή μήπως έχετε παρακολουθήσει μαθήματα πυγμαχίας για να εξουδετερώσετε την οργή σας; Εάν ναι, τότε γνωρίζετε πόσο πολύ μπορεί η σωματική δραστηριότητα να απελευθερώσει κάποια από τη συσσωρευμένη αγανάκτηση και την ενέργεια που μπορεί να βιώσετε μετά από μια δύσκολη μέρα. Η συναισθηματική κατάσταση του παιδιού σας δεν διαφέρει. Αν παρουσιάσουν άγχος, θυμό, προβλήματα προσοχής ή αισθητική ευαισθησία σε ετικέτες, δυνατούς θορύβους και έντονο φως, αυτοί οι τύποι ασκήσεων μπορούν να ηρεμήσουν αυτά τα συμπτώματα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν πρόκειται να ακολουθήσει εξέταση

 

Αδρός και Λεπτός Συντονισμός

Η μάθηση για τον έλεγχο της σωματικής κίνησης καθώς και η ενδυνάμωση του κορμού αναπτύσσει τις αδρές κινητικές δεξιότητες του παιδιού. Τι έχει να κάνει η σωματική δραστηριότητα με τη μάθηση; Καθώς τα παιδιά μαθαίνουν να ελέγχουν τις κινήσεις των χεριών, των ποδιών και του κορμού τους, τελικά μαθαίνουν πώς να ελέγχουν τι συμβαίνει στην τάξη. Μπορούν να καθίσουν ακίνητα στην καρέκλα τους, μπορούν να επεξεργαστούν τις οδηγίες που τους έδωσε ο δάσκαλος και να κρατήσουν σωστά το μολύβι τους όταν γράφουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα παιδιά που δυσκολεύονται στο σχολείο τείνουν να είναι λιγότερο συντονισμένα, ειδικά στον αθλητισμό, ή μπορεί να είναι αδέξια στην παιδική χαρά. Όπως και τα σώματά μας, ο εγκέφαλος είναι επίσης ένας μυς που πρέπει να “τονισθεί” και να εξευγενιστεί για να μπορεί εστιάζει και να παρακολουθεί.

Εκεί που βρίσκονται τα Άγρια Πράγματα

Αρκετά μιλήσαμε, ας παίξουμε!

Περπάτημα Σκύλου (Γιόγκα για το παιδί)

Συμβουλή: Θυμηθείτε να βάλετε το παιδί σας να περπατήσει με το αντίθετο χέρι και με το αντίθετο πόδι. Αυτό θα δουλέψει και τις δύο πλευρές του εγκεφάλου για καλύτερη ανάπτυξη.

Άλμα Λαγού (Γιόγκα για το παιδί)

Συμβουλή: Έχετε το παιδί σας να κρατάει τα χέρια κοντά στο σώμα του. Επειδή ορισμένες φορές βλέπουμε να είναι χαλαρά τα χέρια και να χτυπάνε, θα ήταν καλό να το αποφύγετε. Πρέπει να ελέγξουν την κίνησή τους. Ο έλεγχος του σώματός τους σημαίνει έλεγχο της προσοχής και της εστίασής τους. Ενθαρρύνετε τους να κρατήσουν τα πόδια τους ενωμένα και να κάνουν παύση μετά από κάθε άλμα. Πολλά παιδιά θέλουν να ξεμπερδεύουν με την άσκηση, αλλά η αργή και σταθερή κίνηση κερδίζει τον αγώνα (ευχαριστούμε τον κ. Χελώνα).

Περπάτημα Καβουριού (Γιόγκα για το παιδί)

Συμβουλή: Θα εκπλαγείτε με το πόσα παιδιά δυσκολεύονται με αυτή την άσκηση. Εάν δεν μπορούν να το κάνουν στην αρχή, μην τα παρατήσετε. Κάντε το μαζί τους αν χρειαστεί. Βοηθήστε τους να δουλέψουν πόδια και τα χέρια μαζί ενώ περπατούν. Προσπαθήστε να μην τους αφήσετε να πάνε πάρα πολύ γρήγορα γιατί μπορεί να συγκρουστούν. Είναι καλύτερο να γίνουν οι κινήσεις σωστά από το να βιαστούν να τελειώσουν

Άλμα Βατράχου (Γιόγκα για το παιδί)

Συμβουλή: Τα άλματα βατράχων είναι εξαιρετικά χρήσιμα για την ενίσχυση των ποδιών και του κορμού του παιδιού σας. Τους αφήνετε να ξεκινήσουν με λυγισμένα τα πόδια και πρέπει να πηδήξουν όσο πιο ψηλά μπορούν καθώς και να σταματούν ανάμεσα στα άλματα. Και πάλι, τους ενθαρρύνετε να κάνουν αυτά τα άλματα αργά αντί να βιαστούν, ώστε να γίνει σωστά η άσκηση. Για να κάνετε την άσκηση πιο διασκεδαστική, μπορείτε να βάλετε ένα αντικείμενο στο πάτωμα, για παράδειγμα ένα κομμάτι χάρτινης κατασκευής που να μοιάζει με ένα λουλούδι, ώστε να πηδήξουν από πάνω.

Περπάτημα Αρκούδας (Γιόγκα για το παιδί)

Συμβουλή: Αυτή η άσκηση είναι πολύ πιο δύσκολη απ’ όσο νομίζετε και είναι σημαντικό να γίνει σωστά. Για να περπατήσει όπως ο φίλος μας ο Μπαλού, το παιδί σας πρέπει να περπατήσει χρησιμοποιώντας το ίδιο χέρι και πόδι ταυτόχρονα, κάτι που είναι αντίθετο από το πώς κάναμε το περπάτημα του σκύλου. Ξεκινήστε με το δεξί χέρι και το πόδι, κάνοντας ένα βήμα προς τα εμπρός και στη συνέχεια μεταβείτε στην αριστερή πλευρά. Μπορεί να είναι δύσκολο στην αρχή, αλλά με εξάσκηση θα το κατανοήσουν.

Περπάτημα Φώκιας (Γιόγκα για το παιδί)

Συμβουλή: Νομίζω ότι το περπάτημα της φώκιας είναι η πιο διασκεδαστική άσκηση! Μπορεί να είναι πιο δύσκολη για τα μικρότερα παιδιά, επομένως όταν είναι αρκετά μεγάλα ή έτοιμα, είναι καλό να τα βάλετε να προσπαθήσουν. Το παιδί σας πρέπει να ξεκινήσει μπρούμυτα και να αρχίσει να σέρνεται προς εσάς με τους αγκώνες (βεβαιωθείτε ότι έχουν μαλακή επένδυση από κάτω). Πείτε τους να κρατήσουν τα πόδια τους ενωμένα και καθώς περπατούν προς τα εμπρός στους αγκώνες τους,  πρέπει να κουνήσουν τα πόδια τους μπρος πίσω όπως η ουρά του ψαριού ή όπως κάνουν οι φώκιες στον ζωολογικό κήπο.

Περπάτημα Γορίλα (Γιόγκα για παιδί)

Συμβουλή: Για το περπάτημα του γορίλα, τα παιδιά πρέπει καθώς κρατάνε τους αστραγάλους τους, να προχωρήσουν με τα χέρια και τα πόδια ταυτόχρονα. Είναι σημαντικό να κρατήσουν τα χέρια τους στους αστραγάλους τους ενώ περπατούν μπροστά. Εξαιρετική άσκηση για ισορροπία και συντονισμό!

Περπάτημα Πιγκουίνου (Γιόγκα για το παιδί)

Συμβουλή: Αν τα παιδιά σας έχουν δει τη γνωστή νταντά Mary Poppins, στοιχηματίζω ότι ήδη γνωρίζουν πώς να κάνουν αυτή την άσκηση. Βάλτε το παιδί σας με τα πόδια να κοιτάνε προς τα έξω, όπως ένας πιγκουίνος, και τα χέρια τους στο πλάι (παλάμες αντίστροφα). Θα πρέπει να περπατήσουν πέρα δώθε προς εσάς καθώς κάνουν αυτή τη δραστηριότητα.

Καλή διασκέδαση!

Ελεύθερη μετάφραση και προσαρμογή απο:

https://ilslearningcorner.com/2015-05-these-may-be-the-best-wild-things-youve-seen-for-gross-and-fine-motor-yoga-for-kid/?fbclid=IwAR0YvCAFgkbEjTJbAJwoiyNYYMdBzVhIpQmx0qVrvxDb6hXLBzeu5qdJVi8