Το γευστικό σύστημα και η μαθησιακή απόδοση

 Το γευστικό σύστημα και η μαθησιακή απόδοση

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος λαμβάνει και επεξεργάζεται τα γευστικά ερεθίσματα  μέσω των γευστικών υποδοχέων της στοματικής κοιλότητας. Τα ερεθίσματα αυτά, είναι πολύ έντονα και γιαυτό δεν πρέπει να τα παραβλέπουμε αλλά να τα χρησιμοποιούμε για να διευκολύνουμε το παιδί να διατηρεί το κατάλληλο επίπεδο διέγερσης, ώστε να είναι και έτοιμο και να ανταποκριθεί μαθησιακά. Πρέπει και οι εκπαιδευτικοί να τα γνωρίζουν αυτά, γιατί η απόδοση των μαθητών αλλάζει σε μεγάλο βαθμό από τις τροφές τις οποίες σιτίζονται. Ας φανταστούμε ένα παιδί που έχει υπερκινητικότητα και τρώει αρκετά συχνά τηγανιτά. Πόσο δύσκολο του είναι να βρίσκεται σε κατάλληλο σημείο διέγερσης; Παρακάτω σας δίνουμε κάποια ενδεικτικά παραδείγματα.

  • Το γλυκό εντοπίζεται στο μπροστινό μέρος της γλώσσας, το αλμυρό στα πλάγι α, το πικρό στο πίσω μέρος της γλώσσας περισσότερο.
  • Το στυφό – ξινό γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό στα αγόρια 6-8 ετών.
  • Οι πικάντικες γεύσεις αναζητούνται περισσότερο στην εφηβεία.
  • Η καφεΐνη και το ανθρακικό των αεριούχων ποτών (μόνο μερικές σταγόνες) ‘’ξυπνούν τα ληθαργικά παιδιά.
  • Οι καυτερές και οι ξινές-στυφές γεύσεις προκαλούν εγρήγορση.
  • Η κανέλλα είναι μια γεύση που οργανώνει.

 

επιμέλεια άρθρου: Τάσος Μώκας Λογοθεραπευτής